Met category manager Sheila Blomsma-Muller, eigenaar van Fruitfunk B.V. Daan Schapendonk en Naftali Vlaanderen, commercieel directeur van De Vlasschuur keken we naar traditionele manieren en alternatieve wegen. Tijdens de Talk gingen we op zoek naar het antwoord op de vragen:
- Hoe kom ik met mijn product op in het schap?
- Hoe heb ik mijn product in het schap gekregen?
- Welke alternatieve route kan ik nemen om in het schap te komen?
Sheila Blomsma heeft meer dan 30 jaar ervaring in de food retail branche. Vanuit haar ervaring als category manager vertelde zij hoe ondernemers bij haar aan tafel komen met hun product en met wat voor kaders zij vanuit de supermarkt te maken heeft.
Hierna deelde ondernemer en eigenaar Daan Schapendonk van FruitFunk zijn verhaal. Hij vertelde hoe hij zijn unieke fruitsnoep daadwerkelijk in het schap gekregen heeft. Een eerlijk verhaal over een traject van 10 jaar waarbij hij de vele uitdagingen niet onbelicht liet.
Als laatste vertelde Naftali Vlaanderen van De Vlasschuur over alternatieve routes om in de supermarkt te komen. Wat hij in zijn verhaal met name aanhaalde, was de weg via de achterdeur van de supermarkt. Niet via hoofdkantoren, maar direct via een supermarkt franchiser.
Bij deze Talk waren veel studenten van HAS Green Academy aanwezig, de productontwikkelaars en ondernemers van de toekomst. Zij gingen naar huis met veel praktische tips & tricks.