Ik zag bij de ingang een check-in en check-out zuil staan, kun je daar meer over vertellen?
“Gezamenlijk als team starten we op maandag met een check-in en vrijdag eindigen we met een check-out met een borreltje. Daardoor weet je waar iedereen binnen het team mee bezig is op werkgebied, maar weet je het ook wanneer er privé-situaties spelen waar we als team rekening mee kunnen houden of helpen. Er is ruimte om te vertellen hoe iedereen zich voelt, zowel op het begin als aan het eind van de week. Zeker in een klein team is dat denk ik erg belangrijk. Ook hier speelt verbinding weer een belangrijke rol.”
Ook privé is het maken van verbinding voor Eve een energie laadpaal. Daarnaast vindt ze reizen belangrijk en wil ze ieder jaar eigenlijk minimaal een maand of twee in het buitenland zitten, om daar inspiratie te halen uit andere culturen, gewoontes en leefomgevingen, maar ook om écht even uit te checken van de dagelijkse beslommeringen. Sinds corona gaan dingen soms zó snel, dat ze het als onderneemster soms moeilijk vindt om in haar eigen omgeving de rust te pakken die nodig is. Dat komt deels door haar empathische vermogen: helpen waar nodig kan dan erg druk worden. Letterlijke afstand in der vorm van een reis kan haar de rust brengen die ze nodig heeft.
Waar sta je ’s ochtends voor op?
“Dat is een specifieke vraag voor mij. Door mijn medische situatie (Lyme & traag werkende schildklier), zijn ochtenden voor mij niet mijn sterkste kant. Ik heb letterlijk langer nodig om op te starten, mede daarom zijn onze kantooruren ook pas vanaf 10 uur. Ik geloof niet in rijden in files en reizen in overvolle treinen, daardoor start niemand gelukkig zijn dag. Maar als je wil weten waar ik iedere ochtend de energie vandaan haal om voor op te staan, dan is dat het door het ontmoeten van mensen door de dag heen, het brainstormen over nieuwe dingen en het waarmaken van mijn eigen ideeën!”
Hoe lang kamp je al met je medische situatie?
“Op mijn zeventiende is het vastgesteld. En deze periode was eigenlijk ook meteen de aanleiding voor het oprichten van Tasting Game, omdat ik zag hoe belangrijk voeding voor je herstelproces is en hoe moeilijk het is om daar bewuste keuzes in te maken. Daarnaast zag ik hoe onaantrekkelijk het voedingsmoment in ziekenhuizen is, terwijl er jaarlijks 1,8 miljard verloren gaat omdat de voeding voor en na operaties niet goed genoeg word opgenomen. Als je mensen dan middels gaming kan motiveren de juiste voeding tot zich te nemen, dan kan dat zoveel helpen. Als een kindje middels een leuke game kan laten zien dat haar superheld ook de juiste vitaminen nodig heeft, dan kan dat enorm helpen bij het herstel. Vanuit die ervaring ben ik dus begonnen in de food-industrie, met het idee om later genoeg data verzameld te hebben om te starten in de medische branche.”
Wat zijn de grootste uitdagingen voor jou?
“Toch vooral mijn medische situatie en empathisch vermogen. Enerzijds heb ik heel veel energie die eruit moet, maar anderzijds is die energievoorraad beperkt, dus moet ik het goed verdelen. Hierin blijft energie in combinatie met time management altijd een uitdaging. Inmiddels zorg ik ervoor dat ik iedere dag op een rustige manier opstart, zodat ik de rest van de dag veel energie heb. In de avond ben ik op mijn best.”
Dat heeft een erg grote impact op je leven?
“Ja, zeker. En naast het fysieke aspect, heb ik toen ik geconfronteerd werd met de uitslagen ook mijn mentale uitdagingen gekend. Ondernemen heeft mij daar echt doorheen getrokken. Toen ik 19 was, heb ik dat veranderd en ben ik daar mijn levenslust in gaan vinden. Door die verandering wil ik iedere dag opstaan en wil ik het voor mensen beter maken, dus ergens hebben de medische tegenslagen ook bijgedragen aan mijn belangrijkste drijfveer: ondernemen.”
Terug naar dat ondernemen: wat zijn mooie successen die je hebt geboekt?
“De eerste gerealiseerde producten, maar ook grote klanten die voor het eerst tekenen, bijvoorbeeld werken met Swinkels en Heineken, dat waren mooie successen. Ik dacht aan het begin: als ik deze partijen als klant heb, dan heb ik het gemaakt, dus het is dan leuk als dat moment ook aanbreekt. Ook tijdens corona ontstonden veel creatieve concepten. Ondanks dat dit geen makkelijke periode is geweest hebben we er wel successen weten te behalen. Je kon echt goed zien dat je met genoeg creativiteit ook tijdens een crisis successen kunt behalen. Zo hebben we bijvoorbeeld kroegen vol gekregen met Silent Disco Tastings met gin.”