Leontien van Nistelrooy – Slaats en Sander Leesberg zijn de compagnons die uit duurzame, bourgondische én esthetische overwegingen Spic’d oprichtten. De twee leerden elkaar kennen op de marketingafdeling van Brownies & Downies. Ze wisselden ideeën uit over ondernemen en in coronatijd voerden ze veel gesprekken over het hoe en wat van Spic’d, wat zich toen verder heeft ontwikkeld tot een mooi merk. Wij vroegen ze wat Spic’d nu precies inhoudt, wat hun doelen zijn, hoe ze omgaan met het ondernemerschap, welke tegenslagen ze kenden, wat succes voor hen betekent en meer.
Sander komt uit Erp, komt heel graag in Den Bosch, heeft Business Innovation gestudeerd waar je leert problemen op te lossen door middel van concepten en innovaties. Hij is muzikant, treedt zo’n drie à vier keer per maand in het weekend op en doet dat heel graag. Vindt ondernemen daarnaast een van de leukste dingen die er zijn. Van groot tot klein. Is naast Spic’d ook bezig met vrienden met het ontwikkelen van een oesterbar to go.
Leontien is gelukkig getrouwd, heeft een dochter van 17 en een zoon van 15 waar ze dol op is. Komt uit en woont in Hees, maar heeft door het beroep van haar man Ruud [van Nistelrooy, red] op veel plekken in Europa gewoond. Heeft vanwege voetbal altijd een meer ondersteunende rol gespeeld in het gezin, maar is sinds dat in rustiger vaarwater is gekomen uit de schaduw gestapt en heeft het ondernemen ontdekt.