JAM-Talks | Zakendoen met supermarkten

JAM-Talks | Zakendoen met supermarkten

Houd jij je bezig met productontwikkeling? Sta je op het punt om een product op de markt te brengen? Of heb je deze weg al eens bewandeld, maar ben je benieuwd naar andere ervaringen? Op donderdag 17 oktober is er een nieuwe JAM-Talks met het thema ‘Zakendoen met supermarkten - Van product naar schap’. We benoemen kansen, nemen je mee in verschillende routes om deze weg te bewandelen, lichten verschillende belangen uit en behoeden jou als product pionier voor valkuilen. Kom jij luisteren?

Zakendoen met supermarkten - The real story

Ervaren ondernemers uit Jamfabriek Eline van Meulwijk (Quista Solutions), Theo Toering (Bamboo Brands) en Daan Schapendonk (FruitFunk) hebben in hun veelzijdige carrières ontzettend veel ervaring opgedaan over de weg die een nieuw product aflegt naar het supermarkt schap. Want, het lijkt zo ‘eenvoudig’… Je bedenkt een product, je doet een investering, je raakt in gesprek met de Jumbo’s en Albert Heijnen en KASSA! Je bent binnen! Toch? Maar is dit wel zo eenvoudig?

Van product naar schap

Drie Jamfabriek-ondernemers met een berg aan ervaring. Ervaring die zij willen delen met iedereen die aan het begin staat om deze weg te bewandelen. Daarom staken zij de koppen bij elkaar en zo ontstond het idee voor een nieuwe JAM-Talks. Het doel: het delen van het verhaal. Het EERLIJKE verhaal!

Programma

  • 14.30 uur | Inloop
  • 15.00 uur | Start programma
  • 16.30 uur | Netwerkborrel
  • 17.00 uur | Einde

Vanuit diverse invalshoeken

Tijdens de Talk komen een aantal vragen aan bod:

  1. Hoe kom ik met mijn product op in het schap?
  2. Hoe heb ik mijn product in het schap gekregen?
  3. Welke alternatieve route kan ik nemen om in het schap te komen?

Deze vragen stellen we aan verschillende sprekers. Sheila Blomsma neemt je mee in de route die jij kunt nemen als je met jouw product in de supermarkt wilt verkopen. Met meer dan 30 jaar ervaring in de food retail branche kennen category management, inkoop, sales, concept- en new business development geen geheimen meer voor haar. Deze ervaring bouwde ze op bij o.a. grote supermarktketens Jumbo, PLUS en Coop. Na jaren in loondienst te hebben gewerkt, werkt zij inmiddels alweer een aantal jaar op interimbasis bij zowel retailers als leveranciers.

Hierna luisteren we naar ondernemer Daan Schapendonk van FruitFunk. Hij vertelt hoe hij zijn unieke fruitsnoep daadwerkelijk in het schap gekregen heeft, inclusief het eerlijke verhaal over de uitdagingen en succesfactoren die hij tegenkwam.

Als laatste vertelt Naftali Vlaanderen van De Vlasschuur over alternatieve routes om in de supermarkt te komen. De Vlasschuur verstaat het vak van de foodretail. Uit naam van een opdrachtgever maakt Naftali zich samen met zijn team hard voor de handel. Dit doen zij door de ondernemer, producent, retailer en consument op een passende manier met elkaar te verbinden. Ze zetten hiervoor verschillende expertises in: Sales, Marketing, Salestraining & talentontwikkeling en Management.

Mis het niet en meld je aan!

Mis deze interessante Talk niet! Of je nu op het punt staat om jouw ontwikkelde product op de markt te brengen of hier al de nodige ervaring in hebt. Uiteraard ben je ook zeer welkom als je je niet aan deze kant van de product markt begeeft, maar het simpelweg interessant vindt.

Dit event is gratis, maar aanmelden is verplicht i.v.m. capaciteit en voorbereidingen. Schrijf je in via de button Inschrijven.

Let op! Tijdens dit event worden foto's en/of video's gemaakt die we delen via sociale media. Mocht je bezwaar hebben dat we een foto/video met o.a. jou erop delen, dan horen we dit graag.

Dank voor het invullen

Je bent bijna ingeschreven voor onze nieuwsbrief. Er is een bevestiging via e-mail naar je onderweg.